LASTBIL!!

Elin har inte alls varit på humör för att sova middag denna veckan hon röjer fram tills hon supar och det hela slutar nästan alltid med att man får sitta med henne i knät i soffan tills som somnar. Idag gick det hyfsat lätt och jag tänkte passa på att sova en stund jag med. Så jag bar upp henne till våran säng och så la jag mig med. Det kan inte ha gått mer en en halvtimma innan jag drömde om massa konstig ljud.. sakta men säkert insåg jag att de kom utifrån våran gård. Heltplötsligt hör man ett högt pipande. Elin sätter sig rakt upp och bara skriker ut i förtjusning LASTBIL!!! mycket riktigt det var en lastbil som backade. Tog sin lilla tid innan jag förstod vad det var de gjorde men utan förvaning hade de kommit för att byta sanden ute på lekplatsen så det var fullt med folk som hjälpte till att skyfla ut och göra det fint för barnen. jaja en halvtimmas sömn fick jag i alla fall.
Ni ikväll när barnen har somnat tänkte jag att jag skulle rota fram våra väskor för att så smått börja packa ner allt vi skall ha med oss till landet. Tvättmaskinen går på högtryck så allt är nytvättat och fint att ta med sig.
Skulle igentligen ha varit nere hos svärmor och Rolle idag men de kände att det skulle blivit för stressigt innan de skulle iväg med husvagnen, vilket inte gjorde mig nått då man kunde ta det lungt här hemma och få ordning. Skall se om jag inte kan tjata ut mannen sen för att klippa häcken... snart har alla grannarna tagit sina och våran ser ut som ett yr väder.
ja just det midda kanske man skulle ta och klura ut med. Får bli nått enkelt idag.

Kommentarer
Postat av: Nea

hon sa iallafall inte lastblast!!! :)hihihi..

2009-07-08 @ 17:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0