Nu var de hemma!!

Har inte hunnit blogga nått idag då vi i princip bara gick upp och åt frukost för att sedan ge oss iväg till flygplatsen. Tur vi åkte god tid innan för jösses vilken trefik det var på vägarna idag. Deras plan skulle vara inne 12.40 men kom in något tidigare men vi fick vänta en stund då de skulle ha tag i sina väskor och så. Elin började stortjuta när hon fick syn på dem. Tror hon blev så glad att hon inte riktigt viste vart hon skulle ta vägen.
är vi kom hem till dem började mamma rota igenom sina väskor med en gång och plockade upp den ena presenten efter den andra. Barnen fick jätte fina handukar och tröjor som minnen från de sällen de hade besökt. Jag fick en sarong klänning och Fredric fick en t-shirt med ett jätte läckert motiv på.
Medans mamma och pappa duchade efter den långa flygresan åkte jag och fredric iväg och köpte lite mat. Idag fick det bli lite revben och självklart en flaska rött vin.
De berättade många härliga historier om vad de varit med om. Tror jag får åka ner en heldag till mamma och bara lyssna och se på filmen som pappa har filmat där nere.
Vid halv fem åkte vi därifrån för då var både de trötta men även vi.

På hemvägen tog vi en säng förbi hornbach för att köpa lite nya invånare till mitt akvarie. skulle ha tag i nått som kan hjälpa mig att få bukt på alla sniglar jag fått det senaste. Har testat alla möjliga medel men inget funkar. Då fick jag tipset att köpa en SNIGEL!!!!  denna skall tydligen äta upp de andra så är det bara att plocka bort skalen sedan. Jaja det är väl värt att testa men det är första gången jag köpt sniglar till mitt akvarium. Men nu när de är där i gör de sig riktigt bra mot sanden.
fick även tag i 4st botior och 3st seamesiska algätare. Tänkte köpa nått färgglatt med men hittade inget jag riktigt fastnade för så det får vänta lite. skall nog satsa på gurami igen de finns i alla möjliga färger.

här kommre lite bilder på de nya invånarna

snigel ätande snigel (Anetome Helena)

siamesisk  (Crossocheilus siamensis



Botia Lohachata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0