Pottan

nu kommer vi köra på stenhårt här med pottan. Får passa på nu när Vi har semester och Elin är ledig från dagis. Nu satte jag henne på pottan efter vi gosat en stund i soffan och visst kom det i pottan. Sen har jag lagt plastad froté i soffan så nu blir det en förmiddag utan blöja. Men nu har jag en fråga till er med lite äldre barn. Satte ni dem på pottan med jämna mellanrum, hur ofta i så fall eller lät ni pottan stå framme så barnen själva fick komma på detta med att gå till pottan om de var nödiga.
tycker detta är jätte svårt har ju ingen aning om vad som är rätt och fel.... Sen kom jag på att jag inte har haft en tanke på hur gammal man brukar vara när man slutar med blöja på dagen. Är Elin för liten kanske eller har jag väntat för länge innan jag började med pottan. Den har juh funnits med hela tiden men det är först nu som vi verkligen sätter henne på den morgon, middag och kväll.
är jätte tacksam för alla tips och ideér jag kan få om detta.
kram Pillan

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Tydligen så börjar man att potträna vid 2,5 års ålder på dagis för att barnen ska kunna säga till när de behöver gå, och på nåt annat ställe läste jag att man skulle börja när barnet var 1, tror det är ganska individuellt det där. Hoppas det går bra för er! =)

2009-07-23 @ 10:23:37
URL: http://emoen.blogg.se/
Postat av: Maria

Vi har oxå börjat med pottan lite med Dante, han säger inte att han e kissig eller bajsig men vi ser ju oftast när han är bajsig så då sätter vi honom på pottan. Vilken bra ide att lägga plastad frotte i soffan, det har inte jag tänkt på :-) Hur gammal är Elin?? Dante är 18 månader. Har oxå funderat på om han e för liten men tycker det e så smidigt nu på sommaren att göra honom blöjfri.. men jag trir inte jag lyckas detta året känns det som hihi

2009-07-23 @ 10:29:16
URL: http://malabuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0