Vilken onsdag

Oturen tycks förfölja mig just nu... Idag skulle vi åka ner och hämta fåran dotter som var hos sin moster Frida. Visste att vi behövde tanka men Fredric körde på och hade siktet inställt på en mack i närheten... När vi kör på E6:an känner jag hur bilen börjar  hacka och strax innan kärra motet kommer vi inte länge.... ja hopp vad gör vi nu. Min första tanke var juh att ringa Lena som bor i kärra men hon kunde tyvärr inte hjälpa oss. Som tur är var det en räddande ängel vid namn Rolle som satte sig i sin bil och körde ner till oss med en "liten" dunk bensin.
Tyckte det var lite otäckt att sitta där i väggrenen när bilarna svichade förbi så hela bilen gungade.
Du skall ha ett superstor tack Rolle för att du hjälpte oss!!!!

Sen bar det av för att plocka upp Elin. Hon kom rusandes mot oss när vi kom innanför dörren dessutom hade hon en överraskning... hon hade plockat en bukett blommor som var så fin.
Sen åkte vi upp till svärmor och Rolle en sväng Eftersom Fredric skulle lämna lite saker till sin bror och få lite skivor av honom till några spel. Det blev att vi stannade på fick och satt och tjötade på balkongen. Är så sällan vi träffas och hinner prata. Hade lite dåligt samvete då de inte fick packat något alls under tiden vi var där... de skall ivög på hundutställning i värmland och åker i morgon jaja sådant händer. Dessutom har vi glömt väskan som Elin hade med sig kvar hos moster och i den ligger Elins nappflaska och vällingburk.

När vi skall åka är det givetvis broöppning sen är det rätt tjockt med trafik hela vägen hem. När vi kommer hem är det dags att sätta fart med maten som idag fick bli pyttipanna med råstekt färskpotatis... det hade säkert blivit väldigt gott om jag inte hade pepprat köttet så illa men alla åt med glädje endå.
När jag sedan skall gå ut med hunden ja då öppnar himlen sig. kan juh hoppas på att turen vänder i morgon. Men detta vädret gör juh inte en på gott humör har nästan gått runt och känt mig lite smådeppig idag vet inte riktigt varför.. jag skyller vädret på det med.
Nu skall jag dricka lite kaffe och läsa ikapp lite bloggar

Kommentarer
Postat av: Kjerstin

Det är alltid roligt när ni kommer. Vi hinner packa vad vi skall ha med oss. Kram svärmor

2009-07-22 @ 21:25:24
Postat av: Kerstin

Du ska se att det blir en bättre dag idag! Vi kanske kan träffas nån dag o hitta på nåt? Kram

2009-07-23 @ 10:16:38
URL: http://emoen.blogg.se/
Postat av: ♥ Mamma Russin

hej hopp..

hoppas du får en bättre dag idag gumman..

kramar

2009-07-23 @ 10:45:10
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0