en effektiv dag

Vaknade av väckar klockan 05.20 och var allt annat än pigg. Kände mig helt död då jag sovit så dåligt under natten. Sen viste jag vad jag hade framför mig på jobbet. Morgon arbetet gick rätt fort men sedan skulle jag med en av våra vårdtagare på läkarundersökning. vi skulle vara där vid ett men bilen kom redan 11.10 så det blev juh att vi var jätte tidiga. Man blir rätt trött i huvudet av att sitta och lyssna på samma sak om och om igen. Men vem kan klandra någon som är över nittio att ha problem med minnet igentligen. allt som allt tog hela besöket över fyra timmar så innan vi var hemma var både hon och jag helt slut.

somnade som en sten på bussen hem vilket gav mig lite mer energi. Fick handlat en hel del innan jag begav mig hemåt. Där möttes jag av en hängig man och dotter.. får väl se vad det blir av detta.
Som vanligt hade jag svårt att bara komma hem och ta det lungt så det första blev att lassa in disken i diskmaskinen en damsög jag på övervåningen. Och för första gången på länge chockade min man mig och tog damsugaren ifrån mig och damsög hela nedervåningen medans jag gjorde maten.
Dagen till ära eftersom Angelica slutat skolan hade jag köpt med mig lite fika hem som vi tog efter maten.
Har länge sneglat på mitt akvarie och haft dåligt samvete att jag inte gjort rent det på ett bra tag så nu passade jag på medans jag hade lite ork kvar. Fick bytt vatten rengjort filter och putsat på växterna så nu är det riktigt fint. Elin och Angelica busade som bara den på övervåningen så jag kunde hålla på i lugn och ro.

Nu sitter man här och ungarna sover och fredric är iväg och handlar lite till sina kretskort han håller på att göra. Funderar faktiskt på att stänga av datorn och sätta mig och läsa. Har blivit en riktig bokmal de senaste veckorna. Läser ut bok efter bok och den stora favoriten just nu är Nora Roberts olika trilogier.
Nu är min första lång helg på evigheter så det skall bli riktigt skönt hoppas nu Elin sover lite längre än till sex i morgon bitti. Men idag hade hon tydligen sovit riktigt länge så det kanske funkar med den nya rullgardinen som Fredric har satt upp.
När gott folk nu skall jag begrava näsan i boken jag börjad på idag. Ha en skön kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0