lite uppdatering

I Torsdags åkte jag och Elin in för att träffa min syster frida inne i stan. Var tänkt att vi skulle åka till slottskogen med Elin efter lite shopping. Men efter att ha sprungit runt på stan i två timmar i denna värmen var både jag och syrran helt slut Men vi fick tag i en hel del fina sommar kläder till Elin och jag hittade även en kjol till mig själv. Nu skall jag bara se om jag kan hitta ett par skor att ha på mig till Galan. Det blev att vi satte oss i skuggan på en uteservering och försökte äta lite mat. Varken jag eller Frida fick i oss direkt mycket då våra kraftiga förkylningar fortfraande spökar med oss.
Efter maten tog vi spårvagnen ut till våra föräldrar där det blev bestämt att jag och Elin skulle sova över. Större delen av eftermiddagen var jag och Elin själva där då de var iväg och fixade det sista innan resan de skall ge sig iväg på. Men det gick juh fint fint Elin sov middag en stund till udner fläkten och jag satt ute i trädgården och läste.

På fredagen väckte Elin mig redan kvart i sex på morgonen som tur var fanns det tv på rummet så vi kunde sitta och titta lite på barnprogram innan vi gick ner till morfar som hade vaknat. Det blev frukost ute i trädgården och vi kände ganska snabbt att det skulle bli  en riktigt varm dag. Redan vid elva somnade Elin i hängmattan och sov i nästan två timmar i skuggan. såg så skönt ut där hon låg.
När mormor kom hem från jobbet dukades det ordning för lite kalas för att fira att Elin fyllt två år. men hon struntade i allt vad kakor och tårtor heter när hon fick syn på sin present. En helt ny trehjuling. jösses så stolt och glad hon blev. Både jag och mormor fick springa runt med henne resten av eftermiddagen.
Vid fyra tog Elin sig en lur till i hängmattan medans mamma och jag satt på varsin stol i skuggan och gick igenom lite vad som behövdes upp till sommarstugen och vad som behövdes göras där uppe.
Pappa kom ut lite då och då men man såg på honom att det gjorde ont att sitta för länge så han låg mest i soffan och tittade på tv.
När det svalnat av något ute grillade vi revben till middag. och som innan åt Elin väldigt dåligt. Men när man tänker efter hade nte vi heller ätit speciellt mycket under dagen. Man tappar matlusten helt i värmen.
pappa gick in och sittade på fotboll medans mamma och jag satt kvar och drack några glas rödvin. Min bror Daniel var med i början men sen skulle han iväg med några kompisar och dricka öl.
Vid halv tio dök Fredric och angelica upp för att hämta oss. Elin visade stolt upp sin cyckel och fick hjälp att cykla hela vägen ner till bilen.

             



     


Lördagen blev extrem lugn och vi var väl inne större delen av dagen då båden jag ungar och hund tyckte det var lite i värsta laget med 28grader i skuggan. Elin var i alla fall ute på förmiddagen och cyklade runt med sin nya cykel och sakta men säkert börjar hon få kläm på att trampa själv... nu skall hon bara lära sig styra med så kommer det bli en faslig fart på henne.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Underbara bilder och vilken fin cykel hon fått!

2009-06-28 @ 11:50:47
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Babyportalen.se

Hej hej!



Vilken fin blogg du har :)



Idag är det sista dagen för tävlingen på Babyportalen. Titta gärna in och lämna ditt bidrag! :)



Ha en fin kväll!



//Hanna

2009-06-30 @ 15:14:35
URL: http://www.babyportalen.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0