värsta midsommar på länge

Nu har midsommar sakta kommit och gått. I år blev det ingen höjdar helg för min del i alla fall. Var hemma med Elin i början på veckan och runt onsdag torsdag fick jag ont i halsen som gick över i en riktig dunderförkylning. När jag skulle ringa till jobbet och sjukanmäla mig så tyckte min chef att jag visst skulle komma in och jobba trotts feber och allt. var väl bara att ta två panodil. Hon ringde flera gånger under torsdagen för att försöka övertala mig att komma in och jobba kvällen. Hennes ton var inte alls trevlig och tillslut sa hon att är du hemma idag får de se till att komma imorgon (midsommar afton). Hon utalade aldrig något hot men jag tyckte det kändes fruktansvärt olustigt. Natten till Fredagen var fruktansvärd då jag vaknade en gång i timman med andnöd. inget hjälpte varken hostmedicin eller nässpray. Febern åkte som en jojjo hela natten med mig.
Vid fem gav jag upp och gick upp och tog på mig och gjorde mig klar för att åka till jobbet. trotts att jag mådde skit.
packade ner panodil, nässpray, hosmedicin och bafucin. fyllde en pet-flaska med c-vitanmin som fick bli min frukost på vägen till jobbet.
Väl på jobbet kunde inte mina arbetskamrater förstå varför jag hade kommit enligt dem såg jag ut som piiiiiiip. Jag gjorde i alla fall mitt jobb även om det tog bra mycket längre tid. svetten och snoret ran om mig. blev inte bättre av att det regnade till och från heller.
som tur var blev vi släppta tidigare från jobbet så jag gick hem redan vid halv tre. När jag kom hem la jag mig bara på soffan och efter en hostattack var även min röst borta. jag kunde inte få fram ett pip. Elin hade lite svårt att förstå detta då hon ville att jag skulle läsa böcker och leka.
Tillslut somnade jag i alla fall och blev väckt av min man som hade dukat så fint i köket med masa midsommar mat. han hade även hunnit med och ränsat avloppet i köket och städat. Efter maten blev det liggläge för mig igen... febern ville inte ge med sig och jag kände mig bara sämre och sämre. Vid tio gick vi och la oss. Jag somnade ganska snabbt men vaknade av att vi hade Elin i sängen som ville leka. Det blev att Fredric fick ta hand om henne och jag gick ner och la mig på soffan var helt slut.

Midsommardagen fortsatte väl i samma spår som dagen innan jag tillbringade större delen i soffan Elin fick roa sig med att måla och leka och självklart gick hitta nemo på dvd:n.
När Elin sov middag passade jag på att gå upp och lägga mig jag med. vaknade efter någon timma av att det åskade som bara den en bit bort. Under eftermidagen slog det lock för mina öron och det kändes som om jag bodde i en burk eller något hostan blev värre den med.. men det brukar juh vara ett tecken på att förkylningen går mot sitt slut.
Igår kväll fick jag ta både diklofenak och panodil för att döva den värsta smärtan i öronen. hade förhoppningar om att det skulle släppt när jag vaknade men blev istället att jag vaknade inatt av att jag hade så ont så jag fick ta nya tabletter.
Har väl insett att jag inte alls kommer kunna gå till jobbet i morgon utan får boka en tid till läkaren och skaffa sjukintyg på att jag faktiskt är dålig så kan inte chefen säga nått om det.
skall nog ta och ringa till facket med nagående hur våran chef beter sig mot folk som är sjuka. Tycker det känns fruktansvärt olustigt.. får väl försöka förbereda mig mentalt på vad man kommer få för samtal från henne i morgon. Men jag försökte juh i alla fall jobba i fredags och det gick juh åt skogen... blev juh bra mycket sämre när jag kom hem.

hoppas ni alla andra har haft en trevlig midsommar i alla fall :-)

Kommentarer
Postat av: sara

men fy vilken chef!

skönt med en bra man där hemma och bra arbetskamrater.

2009-06-21 @ 10:25:51
URL: http://zasata.blogg.se/
Postat av: Carolina

Fy vilken chef ni har - medmänsklighet är något hon skulle behöva! Krya på dig! kram

2009-06-21 @ 12:58:20
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0