9:års kalas

Ja idag var det altså dags för Angelicas 9:års kalas. Har väl inte direkt sett fram emot detta då jag varit rätt trött det senaste. Tyvärr har Angelicas klasskamrater varit väldigt dåliga på att höra av sig om de skulle komma eller inte så det var rätt svårt att planera maten idag. Så det blev att göra hemma gjord Pizza till 12barn sen fick vi se hur länge det räckte. Det visade sig vara mer än nog att göra två plåtar men uppskattat var det i alla fall.
Dagen började redan vis sex i morse då ajg vaknade av mig själv men insåg att jag inte alls behövde vakna så tidigt så jag somnade om nere i soffan i två timmar. Sen var det upp och börja med maten. när den var klar var det dags att få upp de andra och sätta igång med städningen. Det är otroligt vilken vart det kan bli på min kära make när han väl får tummen ur. Lådor som jag har velat få flyttade i månader kom nu bort och spegelväggen kom upp lika så blev det ränsat bland skorna. så här iordning har det nog inte varit sen vi flyttade in. Får nog ha kalas lite oftare så man får hjälp med städningen.
Vid ett dök alla barnen upp Nikki var helt till sig av lycka... alla barnen skulle juh kela med henne. Lena och Moa kom med så man fick en otrolig hjälp av lena med att serva barnen med mat och Dricka. Efter mat och paketöppning smög jag och lena ut på altanen och satte oss i solen nån timma eller två medans Fredic höll ställningarna när barnen skulle sjunga singstar.
Vid halv fyra blev de flesta barnen hämtade var några som stannade lite längre och spelade lite Buzz junior. Under tiden åkte fredric iväg och hämtade lillskruttan. Det var en tokig unge vi fick hem som var lyrisk över alla ballonger som fanns hemma och givetvis skulle hon ha alla på samma gång.
Vid sjutiden åkte Lena och moa hem och det var dags att få Elin i säng... inget som hon själv tyckte var en bra ide. Nu sover hon i alla fall och jag skall strax ge mig ut med hunden sen blir det nog sängen för min del med.
Bilder lägger jag in i morgon har inte fått över dem på datorn än.

Tack Lena för en trevlig dag och tack för all hjälp på kalaset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0