En ledig måndag

idag var man äntligen ledig efter helgens tuffa pass... blev desutom att jag fick jobba över igår kväll då vi fick vänta in en ambulans. var helt död när jag kom hem igår kväll.

Dagen idag började med att Elin väckte mig vid åtta sen var det lek och bus hela förmiddagen. Tydligen hade hon ina planer alls på att sova middag idag. Försökte först vid Elva men när jag kom upp igen då satt hon och målade vid sitt bord så det var bara att ta med henne ner på nedervåningen. Men vid Tolv gick ögonen i kors på lilla damen och då fick det bli spjälsängen så hon inte kunde ta sig någonstans och tillslut somnade hon. För min del var det ut med hunden och efter det satte jag mig vid datorn en stund. men kände hur otroligt trött jag var. la mig i soffan och poff sa det så sov jag med. Vaknade till och fick panik när jag kollade på klockan. den visade 14.30 och vi som skulle iväg. Det gjorde riktigt ont att vakna så trött var jag men vi skulle ner till Gbg och födelsedagskals. När jag gick upp satt Eli och tittade i lite böcker hon hade fått tag i där av att hon inte hade väckt mig. Vi gjorde oss klara och gav oss iväg med bussen.
Nere i gbg plockade Fredric upp oss med bilen.

Hemma hos Kjerstin och Rolle bjöds det på tacos middag och efter det var det hema gjord prinsesstårta. Dorinda fick mängder av paket och verkade vara riktigt nöjd med det hon hade fått. Elin var som en virvelvind och skojjade med allt och alla. Tror hon satt still i max fem minuter sen var det full fart igen. Fattar inte vart hon får all energi ifrån själv satt man bara och gäspade som en tok. Tur rolle gör starkt och gott kaffe :-)
När vi kom hem var det bums isäng för lilla damen då det är upp tidigt imorron och iväg till dagis. Själv skall man nu i tredagars tid vara på Facklig utbildning. Detta är första delen av tre.. skall blir riktigt spännande men samtidigt med min trötthet just nu vet jag inte hur det skall gå.. är juh van att vara igång hela dagarna.
nä nu får det allt bli sängen om jag skall orka upp imorron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0