En solig dag hemma

har juh varit hemma med skruttan idag. Förmiddagen var väldigt lugn då hon satt klistrad i soffan framför tv:n och ville inte göra nått annat än ligga på kudden. Försökte få igång henne med lite sång och lek men det var ingen riktig fart i henne. Efter lite yogurt och macka sov hon äntligen middag vid halv ett. Nu märktes det att hon inte var bra för vid halv fyra fick jag väcka henne.
Efter lite mellanmål tog vi på oss ordentligt och gick ut. Lite frisk luft skadar inte även om man är förkyld. Först tog vi oss en tur med Nikki sen blev det lekplatsen och göra sandkakor. Elin älskar att slå sönde sandkakorna som mamma gör. Hon skrattar hysteriskt när hon gör det.
När vi hade grävt en stund skulle hon åka kana hon flängde upp och ner som en virvelvind men helt plötsligt ser jag bara hur hon far mot marken när hon står överst på trappan upp. Jag hade hjärtat i halsgroppen när jag hörde dunsen. Tur i oturen föll hon med ryggen före så huvudet fick ingen smäll i alla fall och efter enstund i mammas knä så var det fullt ös igen... Fast nu skulle mamma hålla handen när hon gick upp för trappan.
Vid fem gick vi in igen då det var dags att laga mat. Idag blev det favoriten spagetti och köttfärssås. Allt var klart lagom till Fredric kom hem från jobbet.
Så nu skall jag passa på att njuta av lugnet en stund medans Elin sitter i badet.
Blir hemma imorron med då hon är så otroligt snorig och känns inte riktigt rätt att lämna henne till dagis när hon sov så otroligt länge idag. Förhoppningsvis kan hon gå igen på Fredag.

                   

Kommentarer
Postat av: sara

låter som en mysig dag endå!

2009-03-25 @ 18:18:56
URL: http://zasata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0