En underbar dag

dagen började med att jag väckte Elin vid fem imorse, som fortfarande sov i den stora sängen. Inoch tjatade lite på gubben om att han skulle gå upp. Medans Elin åt frukost och Fredric var på väg ner passade jag på att gå ut med hunden. Redan så tidigt kände man att det skulle bli en härlig dag... även om det var lite kallt.
När jag kom till jobbet hade det ljusnat och man såg att det var inte långt kvar fören solen skulle orka ta sig igenom dimmolnen. Jobbet har flutit på jätte bra idag allt har funkat för en gångs skull och dagen har gått rätt fort. Man har tagit alla chanser man fått och njutit av solens sköna strålar. Dagar som dessa är man lycklig över att man har ett jobb där man får vara ute så otroligt mycket som vi får.
Vid två var det dags för personalmöte men idag vill bara chefen ta det viktigaste och vi var klara efter bara en timma. Tack vara detta kom jag med en tidigare buss hem och slapp sitta i alla köer som blir efter fyra på 45:an. Somnade till en stund på bussen men det gjorde under för jag blev sååå mycket piggare av bara det lilla. så sita vägen satt jag och lyssnade på lokalradion och insåg att nu är det inte så långt kvar till det börjar skifta i grönt ute i skogarna.
När jag kom hem tog jag mig en riktigt lång promenad med hunden. Vid fem kom Fredric hem och gick iväg för att hämta Elin då passade jag på att börja med maten så den näst intill var klar när de kom... som vanligt var Elin rätt grinig när hon kom hem. Märks att hon inte har hämtat sig riktigt efter alla sjukdommar hon har hunnit ta sig igenom nu under vintern.

Nu sitter man här och har Mamma tid... Elin somnade gott i den stora sängen ikväll igen. köket är städat och fredric sitter vid den andra datorn. Vad annat kan man göra än att njuta av stillheten med datorn i knät och en nybryggd kopp kaffe. Det bästa av allt är nog att jag vet att jag är ledig i morgon och på fredag. Får hålla tummarna att vädret håller i sig så vi kan vara ute i trädgården.. är så sugen på att få sätta igång och göra iordning. Flyttade in här i november så jag har inte riktigt koll på vad det är som kommer upp ur jorden just nu.. Spännande

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tittade in här för jag såg att du också skulle på mammablogg galan. Kul. När jag tittade lite på din blogg såg jag inte bara att vi heter samma men att du bor i min gamla hemkommun. Jag är uppvuxen i Nol/Nödinge i Ale kommun. Kul sammanträffande.

Bor i södermanlands län nu men har planer på att flytta hemåt igen senare.

Skall du gå på galan själv?

2009-03-11 @ 21:45:09
URL: http://trekillarochentjej.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Låter som en helt underbar dag ju :)

2009-03-12 @ 14:52:45
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0