FÖRSÄKRINGAR

Ja igår var sista dagen på min utbildning. Trodde dagen skulle bli jätte seg då viskulle gå igeon mer lagar sen skulle vi lyssna på en föreläsning om försäkringar... Det gällde de försäkringar som man som kommunalanstäld har genom medlemmsavgiften  samt vilka som är bra att teckan extra till ett reduserat pris.
Många med mig tyckte detta var väldigt intressant och frågorna blev många. Man fick sig en tankeställare på om man igentligen har koll på vilka försäkringar man har och vilka man saknar... Sen kan det vara så att man är dubbel försäkrad om det nu är så att jag är med i ett fack och min man är med i ett annat.
När det gällde sjuk och olycksfalls försäkringen av gör man själv eftersom man har rätt att få ut från flera det många har missat är att hemförsäkringen inte fungerar på detta vis. har man två olika så delar bara försäkringsbolagen kostnaden sins imellan. Därför at det då bättre att avsäga sig den ena hemförsäkringen och teckna en allriskförsäkring (den gamla drulle).
Nu har jag i alla fall bett att Folksam skall kontakta mig så man har möjlighet att gå igenom vad man har och vad man saknar.
Men efter denna föreläsning insåg man hur otroligt mycket man får för sin medlemmsavgift igentligen. Tror nog försäkringarna hade gått på mer än avgiften om man skulle tecknat alla på egen hand.

Nog om försäkringar det hade jag kunnat skriva massor om.
Vädret igår var helt ljuvligt.. Under våran lunch igr var vi några som satte oss på en bänk i lä och jösses vad skönt det var.. man fick även en del färg på kinderna och näsan så nu har fräknarna kommit fram ordentligt.
När vi kom hem var det bara att packa ihop det Elin skulle ha med för att köra ner henne till mamma då skruttan har studie dag idag och jag inte hade möjlighet att ta ledigt. Kändes lite i hjärtat att bara träffa henne en kort stund för att sedan lämna bort henne igen... men vad gör man.
På vägen hem fick vi handlat inför kalaset som ANgelica skall ha på lördag det blev en hel del godis sen hade jag väl tänkt att göra hemgjort pizza till ungarna som de kan äta medans de sjunger singStar. så man har en del att göra när man kommer hem från jobbet ikväll.
Nä nu är det kanske dags att få på sig så man kommer iväg till jobbet idag med. känns lite segt då man suttit på utbildning i tre dagar. Men jag har massor att berätta för mina arbetskamrater som jag lärt mig :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0