Grannar suck

ja vad skall man säga.... Trodde dety skulle bli bättre när vi flyttade ifrån den sura och griniga kärringen vi bodde ovanpå förut som trode vi hade verkstad hemma och höll på att lacka lister sent på kvällarna.
Ibörjan tyckte jag grannarna här bredvid var ritkigt trevliga och vi möttes ofta när vi var ute med hundarna.... men det har blivit mer och mer kinkiga... de senaste gångerna vi har tittat på melodifestivalen och satt på ljudet på hemmabioanlgäningen eftersom ljudet sänds i 5:1 format har jag ganska omgående fått sms om att vi skall sänka basen... idag när fredric satt och spelade ps2 och klockan var 15 så kom det ett sms som vanligt att vi skulle skruva ner ljudet på musikanläggningen... men jösses nu var det juh mitt på dagen och om jag och fredric kan prata med varandra när han spelar hur illa kan det då vara in till dem.
Men det är tyvärr inte bara basen de klagar på får ständigt sms om att våran hund skäller.. och det vet jag att hon gör men det är precis när jag går hemifrån och det har jag försökt förklara... hon gillar inte att Nikki är hemma pådagarna när vi jobbar... men jag har endå ordnat med en som kommer och går en lång promenad med henne mitt på dagen så hon är aldrig ensam mer än fyra timmar... lagen säger sex timmar. Bara för att hon går hemma hela dagarna... en annan måste faktiskt jobba. Och om hon nu tycker detta är så hemskt med Nikki då kan hon väl i så fall erbjuda sig att gå ut med hunden på dagarna när hon är hemma men det kan jag se mig i stjärnorna efter....
Längtar till den dagen man bor i hus och inte behöver tänka på att man stör någon om ma råkar gå  itrappan på nätterna eller använder sin sterio på dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0