Läkarbesök

nu har jag äntligen kommit hem igen. Har varit iväg på återbesök hos gyn idag eftersom det är fem månader sedan jag tog bort mina cellförändringar. Beskedet om att hon inte kunde så några förändringar var helt underbart. Har tragglat med detta i två år nu sen de upptäckte dem under min graviditet med Elin. Sen tog hon bara ett cellprov idag med och jag slapp biopsin då hon inte tyckte det var nödvändigt.
Passade även på att ta upp med henne att min cykel inte fungerat som den skall sen jag slutade med Minipiller pluss att jag de senaste tre veckorna har haft molvärk i livmordern och diverse grav symptom. Dessvärre har alla stickor jag tagit inte visat på något. Svaret jag fick var att jag skulle avvakta ett tag till innan jag testade. Men efter mycket tjat från min sida fick jag en ny tid inbokad för att kolla om jag ens har ägglossning och se vad värken skulle kunna bero på. Hon var noga att på peka att detta gör man igentligen inte fören efter ett år som man försökt bli gravid... och jag tyckte att det var juh ett år sedan jag slutade ta tabletterna. Så den 25:e maj skall jag tillbaka och då påbörja min utredning. Förhoppningsvis visar det sig att jag redan har ett litet pyre i magen då. Men känns skönt i alla fall att jag fått en tid inbokad.

Efter läkarbesöket bar det iväg till Ikea där jag bjöd Lena och Moa på lunch som tack för att de körde mig. Givetvis kunde jag inte låta bli att handla så det blev ett nytt täcke en kudde och ett nytt påslakan till Elin. Sedan hade jag sådan otrolig tur att min Arbetskamrat var på väg hem så jag fick blit skjuts även hem idag.

När jag kom till dagis var alla barnen ute och Lekte... kan lova att det var inte det lättaste att få med sig Elin hem idag. hon skulle gunga och sedan var det åka lite mer kana m.m Fröknarna sa att hon hade i alla fall varit mycket piggare idag och de tyclte förkylningen redan var på bättringsvägen. Underbart skönt att höra har inte råd eller tid att vara hemma mer nu tyvärr. Efter ett tag lyckades jag i alla fall få med henne hem så nu sitter hon och tittar på sin favorit Pingu

Kommentarer
Postat av: sessan ☆

Tjingeling!



Nu har jag lagt till dig på blogloving där jag lagat en egen blogg grupp för Mamma Galans gäster, detta för att kunna följa & "lära känna" Galans gäster lite bättre före den stora dagen ;D



Laga gärna en Gala blogg grupp du också, så kan vi följa varandra.



Ha en strålande dag

//Sessan

2009-03-24 @ 18:04:35
URL: http://sessanochprinsessan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0