Lång natt

Jag somnade tidigt i soffan igår kväll och runt elva putte fredric på mig för att jag skulle gå upp och lägga mig i sängen istället. Tog inte många minuter fören jag hade somnat om igen.
Vid två vaknade jag av en tös som skrek hysteriskt i sitt rum så jag slängde mig upp, trodde hon hade ramlat ur sin säng. Men hon hade nog vaknat av att hon var så fruktansvärt tät i näsan. Först satt vi i hennes rum och försökte få henne at somna om men den lilla damen hade helt andra planer. Efter en stund drar hon iväg med mig till trappan då ville hon gå ner och titta på Pingu. Det blev att jag fick gå runt och bära på henne och tillslut runt halv fyra så kunde hon somna om.
Var inte likalätt för mig att somna om kan jag säga för nu hade fredric börjat dra sina timmerstockar så det var bara att knata ner och lägga sig i soffan. Hörde ett bra taghur oroligt Elin sov men tillslut somnade hon nog ordentligen eller så var det jag som totalslocknade i soffan. Hörde bara svagt i bakgrunden när fredric gick upp i morse. Min första tanke var gött Elin hade inte vaknat av hans väckarklocka.
Först vid åtta hörde jag henne på övervåningen. Hon var lite småhängig nu under morgonen så jag kände mig riktigt Elak när jag lämnade henne på dagis. Men hon har ingen feber och hon busar på som vanligt så hon får vara där ett par timmar idag. Körde med en liten nödlögn om att jag var tvungen att åka in till jobbet en sväng. Kan juh inte ha med henne till läkaren idag. Vart tusan skall jag göra av henne när jag ligger i gynstolen. Blir att skynda sig hem sen så hon inte behöver vara där allt för länge.

Märkte inatt att det snöade och tyvärr har det juh lagt sig med.. avskyr när vädret håller på så här. Även om det är sol ute nu blåser det riktigt kallt. Får hoppas att solen tar bort den snön som ligger blir så blött och slaskigt ute nu. Tyvärr varnar de juh för mer snö de kommande dagarna med.

vad skall ni andra hitta på idag?

Kommentarer
Postat av: sara

vad fin din blogg har blivit!

2009-03-24 @ 10:21:38
URL: http://zasata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0