morgonens bravader

Allt började igentligen redan inatt då Elin vaknade vid halv två. Pigg som en lärka var hon... själv hade jag inte hört henne utan Fredric hade tagit upp henne och de kom upp vid två. Kan säga att hon ville allt annat än sova hon tjatade om att gå ut sen skulle hon hoppa i våran säng. När vi släkte ner för att sova skulle hon givetvis ligga på mig och inte bredvid mig. Jag tröttnade tillslut när jag hade en snarkandes gubbe på ena sidan och en unde som låg och sparkades på andra sidan. Vid fyra la jag Elin i hennes säng sen gick jag ner och la mig på soffan.

Vaknade idag av att jag hörde en jäkla smäll på övervåningen och rusar upp. Då ser jag en lycklig Elin som står inne i angelicas rum och har vält det lilla bordet där Angelica har alla sina pysselsaker.... de låg nu överallt. Såg att Elin var helt vit på händerna och trodde först hon hade fått tag i Angelicas ansiktsfärg... men när Fredric går upp för att tvätta av henne får han syn på byrån i hallen där uppe, den är lika vit den. Det visar sig att hon har målat hallgolvet och byrån med tandkräm. Elin gick och pekade och tyckte det var jätte fint. Sen fick vi syn på toalettstolen och den var lika inkletad den med.
Jösses vad arg Elin blev när vi började skura bort allt. Misstänker även att hon målat på tapeterna ute i hallen med röd krita som tur är så går tapeterna lite i de färgerna så det är inte så iögonfallande.
Men hur mycket hinner en två åring göra på morgonen igentligen och vad skall vi hitta på nu om hon börjar smyga upp... innan har man juh hört henne med en gång men idag har jag inte hört ett smack. Kan bero på  att jag var rätt trött efter att ha varit vaken halva natten. Men vad är det som får henne att tänka i de banorna att hon skall måla en byrå i tandkräm.???
fast jag vågar nog inte säga så mycket har hört en del skräck historier från när jag var liten och vad jag hittade på.
nä nu skall jag sätta igång och städa här hemma både övervåningen och undervåningne behöver damsugas och golven behöver tvättas.



har försökt tvätta av den med trasa och vatten två gånger nu men trotts detta ser det ut såhär... blir att gå på med grönsåpan sen

vad skall ni andra hitta på idag då??

Kommentarer
Postat av: Carolina

Vilken busetjej! Här blir det nog en lugn hemmadag tror jag! kram

2009-03-29 @ 11:40:36
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha, klockrent ! Sådan mor sådan dotter!

2009-03-29 @ 14:05:55
Postat av: sara

oj vilken busig tjej! Ni kan inte testa att ha en babywas i erat rum och i hennes så kanske ni hör henne bättre?

2009-03-29 @ 20:13:20
URL: http://zasata.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hihi ååh vilka busisar :D Hoppas att du haft en riktigt fint helg! Många kramar Jenny

2009-03-29 @ 21:07:20
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha, klockrent ! Sådan mor sådan dotter!

2009-03-30 @ 18:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0