salivprov

ja idag var det dags att gå till tandläkaren med Elin för andra gången. Denna gången skulle det tas salivprov för att se hur mycket kariesbakterier hon har i munnen. Kan lova att Elin var väldigt skeptisk mot tanten som skulle in med en sticka i munnen på henne. Efteråt satt hon glatt och visade upp alla tänder hon har och räknade dem. Som vanligt fick man höra massor omvad de inte borde äta... så som glass godis läsk och saft. En normalt funtad människa hade väl redan fattat det tycker jag... men så börjar hon dra igång med att frukt är dåligt för tänderna m.m... skulle man lyda tandläkarens råd skulle de få leva på vatten ungarna. Det viktigaste är väl att man borstar tänderna på barnen efter de har ätit onyttigt... iofs skall man borsta dem två gånger om dagen vilket fall men som jag sa till henne det är inte alltid det lättaste att borsta på Elin då hon vill göra allt själv och biter ihop munnen när jag försöker. jaja hon tuggar juh på tandborten så lite nytta gör det och tandkrämen skulle hon kunna äta som godis.

Fy bubblan snön är tillbaka det fullkomligt vräker ner ute. Jag som längtar efter våren nu med lite sol och värme.
Idag fick fredric reda på att han har fått fasta arbetstider så nu får vi klura ut hur vi skall göra med dagis eftersom både han och jag igentligen behöver åka innan det ens har öppnat. skall träffa min chef imorron för lönesamtal får se om jag kan komma överens med henne att jag kan få börja halv åtta och sluta fyra istället för halv fyra för att få ihop det eller om jagoch fredric får ta bilen ner de dagar jag jobbar dagen.
skall bli intressant att se hur angelica reagerar över att hon blir tvungen att börja på morgonfritids... men vad skall vi göra det gäller juh bara två till tre dagar i veckan max.
jaja det löser sig på något vis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0