snö igen *suck*

Hoppet om att våren var på väg försvann snabbt idag. vid lunch började snön falla och det har hållt på sedan dess har väl kommit runt decimetern ute nu. så nu är det ett vackert vinterlandskap man ser... men jag vill juh ha sol och värme nu.
Här hemma har det i alla fall varit en lugn dag har till och med fått chansen att sova en stund mitt på dagen vilket var underbart. Känner mig något piggare nu när Fredric kommer hem. Däremot är jag så lat så han fick köpa med sig mat hem idag. kan vara skönt att vara ledig och inte bara hålla på med tvätt städa och laga mat.

Imorron bär det iväg hem till mamma för att lämna Elin för helgen. Får hoppas på att det inte är allt för mycket snö så man kommer iväg. Min Chef har även ringt och beordrat in mig imorron kväll... så jag får vackert släpa mig till jobbet vid fyra... hinner vara hemma hos mamma en stund och äta i alla fall. Skall bli spännande och se om hon går med på att jag tar ut övertiden i pengar och inte tid. Går man in en fredagkväll tycker jag man har rätt att kräva ut det i pengar. Förhoppningsvis kan Fredric hämta mig imorron så vi får lite myskväll på turman hand. Skall upp sex på lördag och jobba.

Nä nu får Fredric komma magen kurrar juh.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hon kan inte kräva att du tar ut det i tid, det är ditt val om du vill ha det i pengar eller tid. Så SKA det iaf vara, hör med facket annars. Chefer har en förmåga att göra som dom vill =)

2009-03-12 @ 20:27:34
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0