SOVMORGON

känner mig nästan lite elak som mamma nu... men gud vad skönt det har varit med sovmorgon idag. Att få vakna av sig själv och känna sig hyfsat pigg när man vaknar. Elin är nere hos mina föräldrar denna helgen. Det var juh ett tag sedan nu eftersom hon lyckats matcha in sina förkylningar och annat så fort hon skulle varit hos dem.

Igår vaknade damen redan vid halv sex trotts att vi inte behövde vakna fören nio... men kan inte vara lätt när mamma har så olika arbetstider, ena dagen skall man väckas kl fem och andra dagen skall man sova till nio. Det har i alla fall funkat väldigt bra att lämna Elin så tidigt... har haft väldigt dåligt samvete att vi lämnar henne sex på morgonen och hämtar henne vid fem. Som tur är handlar det bara om två till tre dagar i veckan max. Dagis personalen har bara sagt att hon är lite tröttare till lunch men annars är det full fart som vanligt på henne under dagen.

En liten uppdatering om Nikki. Det har visat sig att det var inga valpar. Svärmor och Rolle var iväg igår och gjorde ultraljud på henne. så idag får vi hem henne igen. Blir så tomt när hon är iväg. Nu kommer de väl försöka få valpar med en annan tik de har istället. så vi får se hur det blev om det vi pratade om att skriva över Nikki på oss. Tänkte jag skulle prata med dem när de kommer upp med Nikki idag.

Annars är det väldigt lungt och skönt här hemma just nu. Angelica leker nog uppe på sitt rum tyckte jag hörde ljud därifrån tidigare idag Fredric sover fortfarade och jag sitter här i soffan med datorn i knät och en kopp kaffe på bordet. Det är vad jag kallar helg.
ikväll kommer lite vänner över och tittar på melodifestivalen ihop med oss... skall bli riktigt mysigt.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Gud så skönt med sovmorgon... vet knappt vad sova är längre ;) Trist att det inte blev några valpar.

Myys med vänner och Melodifestival...! Nu tycker jag vi ska bli helt friska - är sååå himla rastlös!

2009-03-07 @ 12:38:54
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0