En tung dag :-(

hade förhoppningar om att jag idag skulle kunna lägga ut en bild på en liten böna i min mage. Har under en tid testat svagt positivt på mina gravstickor. Jag har även haft ont av illamående, trötthet, fruktansvärt ömmande bröst med mera. Märkligt nog har jag inte gått i det lyckoruset jag gjorde när jag fick reda på att jag väntade Elin.
Var idag hos läkaren på gyn. Fick en tid för två månader sedan då jag tjatade om att min kropp inte funkade som den skulle och att vi försökte få syskon m.m.
Vi började med att prata lite om bekymrena jag fått och läkaren antecknade en massa. Sen var det dags för undersökningen. Jag hade hoppats på att få sen en liten böna med tickande hjärta men på bilden som visades för mig var det bara tomt..... Med andra ord som läkaren sa så var jag inte gravid. Vilket tydligen min kropp tycks tro. Det hon där emot såg var massor med små cystor på äggstocken. ( hon hittade bara den ena).
Sen blev det samtal igen. Där hon gav mig diagnosen PCO. har juh själv haft misstankar om det innan men det kände endå tungt att först få reda på att man var mega skengravid och sedan desutom få höra att man har PCO.
Jag är medveten om att jag har en övervikt och det var det hon tjatade mest. För hon ville inte sätta in något hormonstimulerande fören jag låg på ett BMI på 30... vad nu det blir i vikt har jag ingen aning om. Hade det inte varit för att jag började äta de där förbannade mini-piller cerazette så hade jag legat där omkring idag. De tog även en massa blod prover för att se om det var något fel på min sköldkörtel och andra hormonprover... tror det var fyra rör allt som allt.
Fick utskrivet tabletter jag skall äta i tiodagar som skall starta en blödning för att försöka få kroppen att ställa om sig så jag slipper alla jäkla symptom. Sedan sa läkaren "jag skulle bli förvånad om du blir gravid inom två år" det kändes som en evighet när man hörde det. Viste inte riktigt vilken fot jag skulle stå på. Och sen kom kommentaren jag bävade för. Men du har juh i alla fall ett barn.
Så med andra ord är det inte säkert det hjälper att gå ner i vikt. Men nu jäklar skall jag ner 15kg minst helst inom ett halvår. Lyckas jag med detta skall jag tjata ihjäl dem efter hormonstimulerande. det är juh förtusan de som gjort att min kropp blivit sådan här. Varför skall de pracka på folk massa mini-/p-piller när de vet att detta kan bli konsikvensen av det.
Tankarna bara snurrade runt i huvudet på mig när jag gick därifrån, insåg snabbt att det var ingen ide att åka till jobbet och jobba kvällspasset. Som tur är har jag världens underbaraste arbetskamrater som mest försökte trösta mig när jag ringde. Så jag blir hemma imorgon med eftersom jag är ledig på onsdag.
Fy bubblan nu blir det tredje karensdagen denna månaden. De två första för illamående och huvudvärk på grund av en kropp som lurar skiten ur en.
Jag vet att jag måste försöka vara positiv och ta tag i detta och fixa det med vikten men just nu känns allt skit tungt.

Kommentarer
Postat av: sara

Fy vad tråkigt alltså :-( Finnar inte riktigt rätt ord.

"du har ju en dotter redan" Klart det hjälper, men hade du fått mer hjälp om du inte haft barn är ju frågan? Annars är ju inte det relevant.

Kan dom hjälpa dig att gå ner i vikt? Jag har läst något om en supersoppa som en del tappar 5kg på en vecka.

Hoppas dom tabletterna hjälper så ni slipper vänta två år. Men om det dröjer så länge så är inte Elin jätte stor då så bli ju inget jätte stort glapp på syskonen, jag och min bror har 4a år mellan oss och är jätte bra vänner, idag.

Lycko kramar.

2009-05-25 @ 18:33:41
URL: http://zasata.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Nämen gumman kramar om Fy sjutton! Säg till om du behöver hjälp eller vad som helst. Jag drar jag dig till gymmet o matar dig med morötter o följer med o tjatar om att du ska få hormoner (du vet hur tjatig jag är ;) Håller alla tummar o tår för att det ska ordna upp sig

2009-05-25 @ 20:10:01
URL: http://emoen.blogg.se/
Postat av: Nea

Vet att et inte finns några eggentliga ord eller nått som kan få det att bli bra!!! Men jag vill o hoppas att du vet att det e bara att höra av sig va det än må vara !!!! Massor med kramar!!

2009-05-25 @ 21:46:48
Postat av: Anonym

Vet att et inte finns några eggentliga ord eller nått som kan få det att bli bra!!! Men jag vill o hoppas att du vet att det e bara att höra av sig va det än må vara !!!! Massor med kramar!!

2009-05-25 @ 21:47:38
Postat av: Nea

Vet att det inte finns några egentliga ord eller nått som kan få det att bli bra!!! Men jag vill o hoppas att du vet att det e bara att höra av dig vad det än må vara !!!! Massor med kramar!!

2009-05-25 @ 21:48:55
Postat av: Nea

Vet att det inte finns några egentliga ord eller nått som kan få det att bli bra!!! Men jag vill o hoppas att du vet att det e bara att höra av dig vad det än må vara !!!! Massor med kramar!!

2009-05-25 @ 21:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0