En underbar Lördag

Blev väckt redan kvart i sex i morse av en morgonpigg Elin. Som tur är älskar hon att titta på film på morgonen så mamma kan ligga så slumra i soffan en stund. Redan vid nio somnade Elin i soffan och jag passade på att gå ut med Nikki. Jösses vad varmt det redan hade hunnit bli. Det är såg ut att bli en kanon dag.
När Elin vaknade vid halv elva drog vi fram polen för första gången i år och sedan dukades set för frukost ute i skuggan på altanen. Det dröjde inte länge fören solen stekte och det var nätt och jämt det gick att sitta här ute. Barnen kunde svalka sig i polen men jag häll på att flyta bort. Runt ett gick vi in för då var det för hett.
När fredric hade vaknat och ätit gav vi oss i väg till Jysk på jakt efter ett parasoll och eventuellt dynor till våra stolar. Slutade med att vi struntade i dynorna och köpte oss ett lite dyrare parasoll men som är rätt stort. Förhoppningsvis skall man klara av en varm sommar i trädgården nu.
När vi kom hem Blev det en stunds lugn och ro ute i trädgården. Elin somnade gott när hon tittade på film och jag satte mig och läste lite.
Vid halvsju åkte Fredric iväg och hämtade Angelica som hade varit hemma hos sin kusin nästan hela dagen. Under tiden tände jag grillen och gjorde iordning spätten med lite allt möjligt på.
Nu sitter jag här ute i kvälssolen och bara njuter Elin ligger i sängen och sover förhoppningsvis, disken är avklarad, golven är damsugna, soperna är slängda och all förbenad tvätt är vikt och inlagda i skåpen. Nästan  så jag känner mig riktigt redig efter allt jag fåt gjort här hemma idag.
När det mörknar ikväll skall jag ta och tända lite ljus här ute och bara sitta och ta det lungt. och Njuta av att man är Ledig och det är sommar denna helgen.

Här kommer lite bilder från dagen.

          
     
  

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilka jätte härliga bilder! Hoppas ni haft en fin kväll, kram Jenny

2009-06-03 @ 00:29:28
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Josefine

Mysiga sommarbilder!

2009-06-03 @ 12:13:49
URL: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0