Tjocka personer får inte skaffa barn

Det är precis så jag känner idag när tankarna har snurrat. Chocken går mer och mer över i ilska. Att jag är överviktigt det vet jag om och har vetat länge. Har kämpat med min vikt i evigheter. Och igår få slängt i ansiktet att jag inte får någon hjälp fören jag är nere på en vikt som jag inte vägt på evigheters evigheter. Är runt 17kg jag skall ner om jag skulle få hjälp med hormonstumulerande eller linknande. Läkaren nochade mig helt när jag började fråga om Diabetes risken nu när jag har både ha denna diagnosen och dessutom ärftlig diabetes på min pappas sida.
Ringde ner till MVC idag för att avboka alla tider jag hade fått och fick då pratat med min gamla barnmorska jag hade när jag väntade Elin. Även hon blev arg när hon hörde att jag bara hade blivit hemskickad utan att få någon information eller råd på vad jag själv kan göra.
Har nästan fått känslan att läkaren tyckte att jag får skylla mig själv eftersom jag väger så mycket såvarför skall hon hjälpa mig.
Men en del i denna diagnosen är att man har problem med vikten. Satt hela dagen och kvällen igår och läste på massor med olika sidor. och insåg att jag igentligen hade kunna få massor med hjälp dels att gåner i vikt men även försöka få mina hormoner i balans igen. Anledningen till att jag sökte var inte för att vi ville skaffa en till i första hand utan att jag vill att min kropp skall fungera. Men tydligen är det skit samma om man är överviktig.. då räknas man inte och får skylla sig själv.
idag har jag ialla fall börjat med min nutrilette igen sen blir det långapromenader när jag är ledig och även försöka komma ner till gymet när jag är ledig på eftermiddagarna. skall även bli hårdare på att ta ut min Friskvårdstimma på jobbet och köra en timma där innan jag går hem varge vecka.
Men det känns som om jag håller på att bestiga världens högsta berg utan någon som helst hjälp.
Fick lite andra nummer och namn av Barnmorskan men just nu orkar jag inte ringa och bråka med dem med utan koncentrerar mig på vikten så gott jag kan och så får vi se om jag tar tag i det efter sommaren. Är sårädd att jag skall bli ratad där med på grund av min vikt.

Tog mig en lång promenad i förmiddags då jag passade på att köpa stövlar och regnställ till Elin, En tur in till apoteket blev det med och sedan ica påvägen hem. kan lova att det känns ordentligt nu med ischiasen som börjat bråka med mig. Men den hänger väl ihop med vikten den med som allt annat.
Skall ta och köpa mig en våg med så jag kan ha koll på mina kilon med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0