En lång helg som slutade med en arm i bandage

Denna helgen var det dags att köra långturerna på jobbet igen. Börjar klockan sju för att gå på rast ett och gå på igen vid fyra. Lördagen rullade på rätt fort då vi är ett gott gäng som jobbar ihop och det gör otroligt mycket när arbetsdagen är så otroligt långt. Fick ett par larm på fredagen om några som hade ramlat men det tillhör när man jobbar.
På söndagen var man bra trött och inte blev det bättre av vädret heller då det regnade både vågrätt och lodrätt ett tag. Man var blöt från topp till tå. Även denna dagen larmade det om samma man som hade ramlat. Denne man är stor som ett hus och kan inte alls hjälpa till när man lyter honom tyvärr. Så vi åkte iväg tre personer. Tyvärr låg han väldigt illa till denna gången så när jag stod bakom och skulle lyfta honom känner jag hur nått händer med min arm det knakar till och jag kännar att det låser sig i armen och jag kan juh inte bara släppa honom utan får bita ihop och i förflyttningen får vi vrida på honom för att komma ner i sin rullstol med.
Efteråt kände jag att axeln var konstig med det försvann men däremot så svulnade min hand upp och fingrarna domnade på mig pluss att det värkte som bara den i armen på mig så fort jag gjorde något.
Denna helgen jobbade en av de bästa sköterskorna vi har på jobbet nämligen Johan som med en gång jag ringde kom ner och tittade på armen. Han var väl lite orolig över att jag hade svullnat så fort i handen men att värken satt i armen så han tryckte och kände så jag inte hade brutit den. När han sedan frågade när jag slutade och får svaret nio ikväll sa hans min en hel del. Han tyckte inte alls jag skulle vara kvar men efter övertalning gick han med på det och lindade armen och fixade fram lite smärtstillande kräm och tabletter till mig.
Under rasten sen hade jag inte så farligt ont i armen men så fort jag skulle igång och jobba så började det värka som bara den. En av mina arbetskamrater hade tagit med voltaren-kräm och tabletter till mig så innan jag gick ut på kvällsrundan så var det smörjning två voltaren och två panodil som slank ner.
Det gick rätt bra att jobba då de andra underlättade så otroligt för mig så jag fick det lättare att göra under kvällen men när jag kom hem vart jag helt slut så det tog inte lång tid innan jag somnade på soffan.

Ringde och pratade med vårdcentralen idag och de tyckte jag skulle avvakta med att komma till dem fortsätta linda armen om jag nu illa tvunget skulle jobba och ta voltaren mot smärtan. Och höra av mig om det inte gick över eller blev värre. Fredric är inte heller helförtjust i att jag skall gå och jobba i morgon men jag känner att jag har precis varit hemma en vecka så jag vill inte efter två arbetsdagar vara hemma igen. Så jag kommer gå imorgon och så får vi se hur det går... får helt enkelt tänka på att ta det lungt och försöka att inte anstränga armen allt för mycket de första dagarna nu. Jag själv gissar på att jag har lyckats sträcka antingen muskeln eller senan isamban med att jag verd armen i en konstig vinkel så det borde släppa.

Idagen idag har rullat på rätt fort här hemma... Fredric blev inringd och skall köra kvällspasset denna veckan så jag har varit ensam med barnen hela dagen men jag  har lyckats få tvättat två maskiner tvätt damsugit så gott det gick och lagat kaslergratäng för första gången. Borde igentligen dta igång en diskamskin till men nu är jag helt slut och båda ungarna ligger i sina sängar så nu skall jag bara sitta och ta det lungt.


Invalido!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0