Oväntat besök och en lång natt

Igår strax efter vi hade ätit fädigt ringde en vän till mig och undrade vad vi gjorde... som vanligt inte mycket tog det mest lungt hemma. Det slutade med att hon och hennes hund kom förbi. Blev nog en del kackel på oss två nu när vi inte träffas så ofta längre. Hennes hund hade fullt upp med Elin som var högt och lågt.
Var riktigt trevligt att bara sitta och snacka och ta det lungt... vi gör detta på tok för sällan igentligen. Hon åkte väl hem runt elva då hon skulle upp tidigt och jobba idag.



När jag hade lagt mig vid tolv halv ett vaknade jag av att Elin är jätte ledsen. Fattar inte först vad felet är men när jag kommer in till henne ser jag vad som hänt. Hela hon och sängen var nerskiten stackarn var helkass i magen så det var bara att ställa henne i duschen och slita upp alla lakanen. Sen går det väl en timma eller så och Elin lyckas somna om men helt plötsligt så spyr hon kaskader... som tur är hade jag en tanke om att det antagligen skulle komma så jag hade en stor handuk precis i närheten som fick ta det mesta men hon lyckades pricka både mig och sängen trotts detta.
Japp då var det bara in med Elin i badrummet igen byta kläder och tvätta av både mig och henne denna gången och nu bädda rent i våran säng.
Men tror ni Elin var trött nu... onej nu var hon piggare än piggeling vilket slutade med att vi gick ner en stund sedan fick hon vara uppe med Fredric medans jag la mig var juh treradig då hon väckte mig tidigt igår.
Efter mycket om och men och en film senare hade även Elin somnat och väckte inte mig fören vid tio idag. Idag finns inga spår av att magen var orolig hon är högt och lågt som vanligt igen men hes som en kråka och snorig som bara den.
Det behövdes bara fyra dagar på dagis innan man var tillbaka med förkylningar och annat. Förhoppningsvis kommer inte hela hösten och vintern fortsätta på detta sett. tycker inte man har gjort annat än vabbat sen Elin började på dagis.


Kommentarer
Postat av: andrea

vilken natt.. jag som trödde att nu skulle få det relativt lungt...

2009-11-07 @ 17:01:31
URL: http://firdapyret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0