Vilken grå dag

Idag var det nog gråare än vad det någonsin har varit... tror till och med det regnade på tvären ett tag.
På ett sätt känndes det rätt skönt att inte behöva jobba men fy bubblan vad ont jag har haft idag.
Jobbade kvällskiftet igår men det gick inget vidare när jag lindade av handen var den blåsvart och om än mera svullen än tidigare. Så min arbetskamrater sa mer eller mindre till mig att inte komma mer till jobbet fören en läkare tittat på armen.
Så idag var det iväg med barnen till skola och dagis och gubben till jobbet sen ringde jag till vårdcetralen... fick vänta ända till elva innan de ringde upp igen och då var dagens akuttidet slut men jag fick order om att vara så stilla som möjligt med armen och ta antiinflamatoriskt... men andra ord voltaren som jag redan tar maxdos av varge dag. Så imorgon kvart över nio fick jag komma till läkare.
Eftersom jag var hemma och lyckats missa vaccinationen på jobbet så passade jag på att gå på droppin här i älvängen. Var inte alls lika mycket folk idag som sist jag var uppe och försökte så jag fick turnummer två.
Har inte känt av sprutan mer än att armen är öm och de var gulliga och tog den i vänterarmen då läkaren skall titta på högerarmen imorgon.
Annars har jag merst legat på soffan och halvslummrat hela dagen var iväg och handlade en sväng med Fredric när han slutat jobbet och nu sitter man i soffan och njuter av lite clementiner och en kopp kaffe.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas det går bra hos läkaren och att armen läker snabbt och att du slipper biverkningar av vaccinet! En ny tävling är igång hos mig - med en toppenvinst! Var gärna med! ;)

2009-11-25 @ 22:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0