En märklig dag

Dagen idag började väldigt tidigt då min kära dotter fick för sig att vakna redan vid halv fem. Vilket iofs inte var konstigt då hon somnade för natten redan vid sex igår kväll. I början var det inte så farligt men fram åt nio tio var det jobbigt att hålla ögonen öppna kan jag lova. Sedan hade hon missat middagen med och det märktes då hon drack två flaskor välling och tryckte i sig fyra smörgåsar till frukost. Vart hon nu gör av det vet jag inte.
Som tur är har jag en gullig man som lät mig sova ett par timmar när han hade gått upp. Han tog även hand om tvätten och var ute med hunden. Vid tre kom han in och väckte mig och precis när jag vaknade small det till som bara den.
Åskan gick ute och haglet öste ner. Idag skulle vi in till stan och gå en runda då jag skulle köpa bröllopspresent och Fredric hade lite ärenden att uträtta. Skurarna avlöste varandra på vägen ner och det mullrade och blixtrade från alla möjliga håll.
På vägen hem tog vi en tur till ytterby och citygross för att inhandla revben som vi skall grilla nere hos mamma i morgon och vad kunde vara bättre än att de hade toppen pris på just det idag.
Himlen var jätte skum ute mörka moln avlöstes av en vacker solnedgång skurarna var korta men otroligt intensiva och regnet hängde som tunga slöjor ner från molnen.
Nu sover Elin gott bredvid mig i soffan och snart är det dags även för mig att sova blir en tidig morgon i morron då Fredric skall iväg och skall lämna oss innan han hämtar upp de killar som skall med honom till STHLM.
jag har i alla fall packat det jag skall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0