vi har fått en nattuggla

Vet inte riktigt vad som hänt med Elin på nätterna. Förr så sov hon de flesta nätterna grakt igenom och var inga problam att få och somna på kvällarna. Nu är det mer en regel än ett undantag att det skall krångla. Först är det ett stollanfall över att behöva sova när tre eller fyra sagor är färdiglästa sen tar det tid innan hon somnar. Det nya är nu att hon skall vakna på nätterna och få för sig att vi oxå skall gå upp. Hon tänder taklampan i sovrummet och börjar tjata på oss. Visst hon somnar om tillslut med man känner sig som ett vrak nu när nattsömnen blir störd varge natt. Vi har ni testat att lägga henne både sent och tidigt men inget hjälper.

 Iförrgår hade hon varit uppe vid fyra (jag skulle upp fem) och försökte väcka mig tro att jag var trött då hennes snarkande pappa gjorde så jag fick lägga mig på soffan vid ett. I vilket fall så somnar jag om när Fredric hämtar Elin och vaknar i ett ryck då jag hör att Fredrics larm går... strax där efter ringer Lena från jobbet...SKIT jag har försovit mig klockan var 07.15 och jag började 07.00. På bara några minuter fick jag ut Fredric i bilen för att köra mig. Hela vägen ner försökte jag ringa Marianne för att se om hon kunde gå över till och hoch passa Elin och få i väg Angelica till skolan men kom bara till telefonsvararren... kände bara paniken växa. Givetvis var det vansinnigt med trafik på det.
Men ibland blir man imponerad av Angelica. Hon förstod nog att det skulle ta tid innan pappa var tillbaka så hon lyckades själv få tag på sin mamma så lagom tills jag var på jobbet så ringde hon och sa att mamma hade kommit över och hon nu kunde gå till skolan.

Igår jobbade jag kvällen ytterligare en kall kväll.. och nu ryktas det om att det skall komma snö på fredag juh!!??
Jag trode juh att min kära dotter skulle sova när jag kom hem vid 22.20 Men gissa vem som möter mig i dörren med världens leende.
Tydligen så hade hon slocknat redan vid sex trotts att hon sovit middag och nu vaknat strax innan tio. Denna dam var högt och lågt och när vi vid tolv gick och la oss höll hon på att väna upp och ner på hela sovrummet hoppase i sängen slängde nallar och dockor kring sig, hämtade pallar och annat att stå på för att hoppa över i sängen. Kan lova det blev inte mycket sömn för mig. Och när sedan Fredric börjar snarka på detta höll jag på att explodera. Tick tillslut väckt Fredric igen som fick låsa in sig i sovrummet med Elin och jag fick lägga mig i Elins säng... Hur länge hon står och skriker för att hon inte fick gå med vet jag inte för jag somnar hyfsat fort efter jag fick ligga i lugn och ro.

Undra hur länge dess nätter skall hålla på jag kommer vara ett fullkomligt vrakt på jobbet framöver. och dessutom jobba efter ett riktigt skitschema... denna veckan jobbar jag sex dagar... vadå ett liv utanför jobbet skall man ha det med?!! 

Kommentarer
Postat av: Therese (Pållie)

Ja, Ni har fått er en riktig vild bassing.. tur att allt går i perioder det e väl det man får hålla fast vid och tänka att det passerar.. som väl är...

Vad kunde få dig att tro att vi har ett liv utanför jobbet?? heheh... det ha man väl ändå inte?? har jag missat nått??

Ta hand om dig nu och försök vila ut dig gumman... kramar<3

2009-10-15 @ 22:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0