Äntligen på väg åt rätt håll

Har inte blivit mycket bloggade det senaste. Jag trodde juh att jag skulle klara mig från att bli riktigt dålig så min förkylning försvann. Men i söndags slog det till med dunder och brak igen. Kände redan på lördags kvällen att jag inte mådde riktigt bra och febern var på väg upp. På söndagen när jag vaknade var jag allt annat än frisk. Febern hade stigit hade en märklig och jobbig huvudvärk, yrsel,hosta och ont i hela kroppen.
Så framför mig hur min lön bara försvann nu när jag fått vara hemma så mycket för Elin redan och nu var det min tur igen. Testade att ta panodil för att se hur lång tid det tog innan jag mådde bättre ihop om att jag skulle kunna gå och jobba på måndag men näää det hjälpte föga.
Som tur är har Fredric klarat sig bra ifrån allt detta. Så på söndagen tog han med sig Elin och åkte iväg och hämtade upp lite saker som en kompis till honom hade köpt så jag fick vilat mig. Sedan tog han hand om allt här hemma.. klippte gräset och städade var nästan så jag funderade på om han inte hade blivit lite sjuk hehe.
På kvällen somnade Elin tidigt då hon sovit dåligt ett par nätter så vi fortsatte titta på serien vi totalfastnat i nämligen True Blood. Fredric åkte iväg och kpte lite revben till middag och söt som han är hade han köpt med sig min favorit glass och lite frukt jag kunde ha hemma.

Igår Lämnade Fredric Elin på dagis tidigt och det gjorde riktigt gott att få sova ut och vakna av mig själv... eller ja av telefonen som ringde vid halv elva. Efter det blev det täcke och kudde i soffan där jag låg och halvslumrade strörre delen av dagen. Vid tre fick jag ta mig i kragen och fixa lite middag då Fredric skulle iväg med bilen direkt efter jobbet och behövde äta innan och sedan skulle han till Marianne och hjälpa henne med datorn. Tur för mig somnade Elin tidigt så jag kunde ta det lungt och ta mig ett fotbad. Var evigheter sedan jag tog hand om mina fötter så det kändes som en riktig lyx.
Vi gick och la oss rätt tidigt och tittade vidare på True Blood.. Fredric somnade redan efter ett avsnitt men jag hade svårt att somna då hostan höll mig vaken och febern var på väg ner så jag hade hämska svettningar. Somnade väl tillslut vid halv fyra och vaknade av att Fredric var uppe vid fem. Som tur är somnade jag om och vaknade av att Elin kom in till mig vid åtta. Då var det dags att gå upp och göra sig klar för dagis.

Känner mig riktigt onyttig när jag är hemma just nu... i vanliga fall är jag alltid i gång och grejjar och städar men har ingen ork alls till det just nu och ajg som skall få folk hit på torsdag.. som tur är har jag två dagar till på mig att fixa hemmet och jag känner mig bättre och bättre för varge dag som går just nu.
Idag är det första dagen för Fredric på hans nya jobb som han skall vara på fram tills han är föräldraledig.. håller tummarna för att det går bra och att han kommer trivas. Skall bli spännande och se vad han säger när han kommer hem i eftermiddag.
Nu är det högtid att försöka få i sig lite lunch och sedan lägga sig och vila en stund
ha en fin dag

Kommentarer
Postat av: Carolina

Vad är det för jobb? Och när ska han vara föräldraledig?? Skönt att du mår lite bättre! kram

2009-09-15 @ 12:37:23
URL: http://www.carolina1979.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0