Det blev inte riktigt som hon hade tänkt sig.

Då hade det äntligen blivit den 26:e september och de planer som mitts sedan ett tag tillbaka skulle verkställas.
Det är nämligen så att min kära vän Carro skall juh gifta sig om två veckor... och vad vore ett bröllop utan en Möhippa ;-)
Stackarn har gått totalt ovetandes och trott att hon inte skulle få någon hippa bara för två veckor sedan satt hon och var ledsen på msn att det inte skulle hinnas med att ordna något för henne och jag bara satt och log i andra änden.
Men det har inte varit lätt att få ihop allt. De planer som gjorts från början fick totalt kastas om då carro bestämde sig för att lägga ett 30års kalas med öppet hus damma dag som vi tänkte ha möhippan. Men tack vare att hon har en otrolig syster som lyckats trolla mer eller mindre så blev det en toppen kväll trotts allt.

Dagen började med att vi alla åkte ut till carros 30-års kalas och åt gott. När alla sitter ner Får carro öppna två paket i dessa ligger en banderoll där det står möhippa på samt ett paket med en tiara. Sedan kommer det en tjej från Mary Kay och sminkar henne jätte fint. Under tiden får vi tjejer prova på lite produkter. När sminkningen var klar var det dags att fixa håret på henne och sedan blev det fotgrafering ute i trädgården. Strax innan vi skall gå dycker hennes svärmor upp för att ta hand om all mat och annat så Carro inte behövde oroa sig för något.
På vägen in på båten får hon i uppdrag att gå runt och samla in 15 tips på hur man får till ett lyckat äktenskap. Det blev en väldigt blandad kompot.
Carro är nyfiken och har inte en aning om vad vi skall hitta på men vi vet juh att hon absolut inte ville hitta på nått sär vi skämmer ut henne totalt så Linnéa hennes syster hade bokat bord åt oss alla på Oakleys där en tre rätters middag väntade och underhållning.
Det var den roligaste kvällen jag varit med om på länge många skratt blev det mycket bra musik och maten var fantastiskt god.
Linnéa dreglade som bara den efter den ena av artisterna och visst han såg bra ut men han spelade lite väl mycket på sitt utseende men kul var det.
Mitt under kvällen tog de upp alla som firade något för att uppmärksamma dessa och då blev det en danstävling och carro fick ta sig en sväng om med en herre som var där med fru och familj och firade guldbröllop mer passande kunde det juh inte vara.
Vid Elva var underhållningen slut och vi var otroligt mätta och nöjda och bestämde oss för att bege oss därifrån. Ljudvolymen hade blivit så hög att vi inte hörde vad den bedvid sa.
De andra gick vidare för att sitta och tjöta ett tag till men jag bestämde mig för att bege mig hemmåt då det skulle ta mig nästan två timmar hem.

Måste tacka alla tjejer som var med för en fantastisk kväll och en enorm eloge till Linnéa som lyckats få ihop denna kväll trotts de motgångar vi mötte under planeringen.!!!

bilder har jag tyvärr inga att bjuda på då min kamera la av hemma hos carro men förhoppningsvis skickar de andra tjejerna över framöver

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Det låter jätteroligt!!

2009-09-28 @ 11:10:57
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0