Ett febrigt litet troll

Jippi jag klarade mig ifrån denna dunderförkylning som var och varannan åker på just nu... men Elin däremot hon klarade sig inte alls lika bra tyvärr. De första dagarna nu har hon medst varit jätte förkyld med hosta på nätterna men igår såg jag de typiska utslagen bakom öronen och nacken som tyder på att febern är på gång... och mycket riktigt fem i morse växkte en jätten ledsen tös mig och var jätte dåligt. Hon klagade på allt... ville inte ligga ner, sitta upp, ha dricka ja inget var bra och givetvis var hon glödhet.
Igentligen skulle Marianne ha passat Elin idag så jag kunde gå och jobba då jag redan varit hemma en del det senaste men nu var marianne dålig med och jag hade inte hjärta att lämna bort Elin nu när hon är så kass.
Marianne kom i alla fall bort en sväng så jag fick cyklat till apoteket och inhandlat panodil och hosmedicin så skruttan får lite ro nu när hon sover.
Får se det positiva i det hemmet är väldigt städat. Har grejjat och fixat varenda dag jag varit hemma nu och tur är väl det för idag får jag itne mycket gjort då jag har en febrig tös klistrad på mig.
Nu borde hon snart vakna har sovit i nästan två och en halv timma nu Får de vad vi kan hitta på för kul till lunch som hon vill äta... idag har hon bara fått i sig välling, drickan med hosmedicin i och isglass. Vill juh inte ge yogurt då hon får värre hosta av dte men får jag inte i henne något annat får det väl bli så endå.
För en gångs skull var i alla fall inte chefen sur när man ringde och sa att jag får illa tvunget vara hemma endå idag.
hoppas ni alla andra har en fin dag i dag för solen ser juh att att orka titta gram lite i alla fall :-)

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Usch vi är sjuka här också =( Har försökt få ner Alexanders 39.3 feber från halv två, men det går inte =( Krama Elin!

2009-09-09 @ 20:57:12
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0