Mycket åka bil och nya invånare

Kom iväg vid tre tiden idag och första stoppet blev ljuva hem här i Älvängen där jag med en gång hittade vad jag ville ha så nu är Del ett avklarad i både bröllopspresenten och födelsedagspresenten. Sen bar det av ner till mina föräldar att lämna av Elin. Idag var det inte lika enkelt som det brukar vara... Elin klamrade sig fast vid mig och skrek likadant var det på dagis i onsdags då det tog över en timma innan jag gick.
Mamma försökte distrehera henne men hon var jätte ledsen så vi fick bara gå tyvärr.
Nästa stopp blev hos Fredrics mamma för att titta på diskmaskinen men den ville inte fungera endå. Blev en kopp kaffe och lite tjöt innan vi åkte vidare. Nästa stopp var Järnbrott och siba där Fredric hade bokat ett spel han ville ha och efter det åkte vi till Frölunda torg för att springa in på zoobutiken. Vi hann med en minut till godo innan de stängde. Blev lite nya invånare till akvariet. På vägen därifrån gick vi förbi charken som hade Revben i värmeskåpet precis vid fönstret... självklart kunde vi inte låta bli utan köpte med oss lite hem.
Sista stoppet innan vi äntligen var hemma igen blev willys här hemma för att köpa hem lite pålägg och annat som var slut. Vid sju halv åtta var vi äntligen hemma igen... kändes som om man tillbringat nästan hela dagen i att sitta i bil mer eller mindre men vi fick uträttat en hel del.
Här kommer lite bilder på våra nya invånare i akvariet här hemma



Blodtetra (hypessobrycon callistus) köpte 6st


sen köpte jag två underbara praktbotior (Botia macaranthus)

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Åh jag vill också ha ett akvarium..=)

2009-09-19 @ 21:10:46
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0